Hitachi Vantara Pentaho Community Forums
Results 1 to 2 of 2

Thread: Can not wait for remote job - Pentaho-Server 8.2

Default Can not wait for remote job - Pentaho-Server 8.2

Good Morning,

If you can help me I would really appreciate it, I have been with it for days and I can not understand what is happening.

We have installed version 8.2 of pentaho-server and data-integration on a server with debian 9, the repository is on b.d. which has by default the installation of pentaho-server (I did not modify it).

Previously we had version 7.1 with the repository in a mysql (I do not know what is recommended, if you leave it in the b.d. by default or put it in a mysql database).

When importing the repository to the new server, and running from my new server (pentaho-server) at: http://xxx.xxx.x.xxx:8080 (from the web environment), the jobs that other jobs have inside give me these messages and jump them:

PROBLEM WITH THE SUB-JOBS:

2019/06/03 11:35:08 - j_loader_secundario - [j_loader_principal] can not wait for remote job [j_loader_secundario] to complete. [j_loader_principal] will continue to run.

and it continues executing the following one ... (in the old servant until the sub-job did not finish it did not continue with the following one).

I tried from the client to activate the [wait for remote job to complete] box within the configuration of the jobs that I execute within the main job but it appears disabled.

But when I launch it from the web environment, it always gives me the message I mention above and jumps to the next one.

If I launch it with kitchen, it runs without problems.

If you can help me with any suggestions, I'd really appreciate it, because I do not know if I can leave the jobs to execute all of them locally with the [wait for remote job to complete] option, since with the pentaho-server configuration from the server's web it is impossible to execute it without skipping the sub-jobs without executing them.

Thank you very much in advance and greetings,

---

Buenos días,

Si me podéis ayudar os lo agradecería mucho, llevo días con ello y no consigo entender que es lo que pasa.

Hemos instalado la versión 8.2 de pentaho-server y data-integration en un servidor con debian 9, el repositorio está en la b.d. que lleva por defecto la instalación de pentaho-server (no lo modifiqué).

Anteriormente teníamos la versión 7.1 con el repositorio en un mysql (tampoco se que es recomendable, si dejarlo en la b.d. por defecto o meterlo en una base de datos tipo mysql).

Al importar el repositorio al nuevo servidor, y ejecutar desde mi nuevo servidor (pentaho-server) en: http://xxx.xxx.x.xxx:8080 (desde el entorno web), los jobs que tiene otros jobs dentro me dan estos mensajes y los salta:

PROBLEMA CON LOS SUB-JOBS:

2019/06/03 11:35:08 - j_loader_secundario - [j_loader_principal] cannot wait for remote job [j_loader_secundario] to complete. [j_loader_principal] will continue to run.

y continua ejecutando el siguiente... (en el servidor antiguo hasta que no terminaba el sub-job no continuaba con el siguiente).

Intenté desde el cliente activar la casilla [wait for remote job to complete] dentro de la configuración de los jobs que ejecuto dentro del job principal pero aparece desactivada.

Pero cuando lo lanzo desde el entorno web, siempre me da el mensaje que comento más arriba y salta al siguiente.

Si lo lanzo con kitchen lo ejecuta sin problemas.

Si me podéis ayudar con alguna sugerencia os lo agradecería mucho, porque no se si dejar los jobs para ejecutar todos en local con la opción [wait for remote job to complete], puesto que con la configuración de pentaho-server desde la web del servidor es imposible ejecutarlo sin que salte los sub-jobs (sin llegar a ejecutarlos).

Muchas gracias por anticipado y un saludo,
    Last edited by parapruebasvariadas; 06-03-2019 at 09:19 AM.

Conseguí solucionarlo metiendo un order by en la tabla de origen, por los campos de la pk del update que estaba haciendo al final de la transformación.

De ese modo obligo a hacer una lectura y escritura ordenanda y no da bloqueos.

Por si os sirve de ayuda.

Saludos,